Додаток № 2
до Правил внутрішнього розпорядку у
ТОВ «МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР «ОККЛІНІК», затверджених
Наказом Директора ТОВ «МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР «ОККЛІНІК»
від 15 липня 2024 №12
ПАМ’ЯТКА ПАЦІЄНТУ
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР «ОККЛІНІК» (надалі – медичний центр) сподівається, що інформація, викладена в даній Довідці допоможе уникнути непорозумінь, конфліктів і розчарування в процесі обслуговування у нас.
Тут ми в короткому тезовому вигляді розміщуємо деякі умови обслуговування, а також рекомендації, дотримання яких допоможуть вам зробити процес лікування простіше, продуктивніше і приємніше.
Які документи необхідно мати з собою привідвідуванні медичного центру?
Примітка: тут перераховано лише основний перелік документів, які потрібні найчастіше. В окремих ситуаціях можуть знадобитися й інші документи.
1. Паспорт
Паспорт необхідний для здійснення багатьох дій, зокрема:
– укладення договору про надання медичних послуг;
– отримання результатів обстеження та інших медичних документів;
– обслуговування за договором добровільного медичного страхування;
– заповнення передбаченої законодавством медичної документації.
Існує багато ситуацій, де необхідно офіційне підтвердження того, що «ви це ви».
І відсутність паспорта може легко створити «проблему на рівному місці».
Рекомендуємо мати при собі паспорт при кожному відвідуванні.
2. Наявні у вас медичні документи щодо вашої проблеми/захворювання
На прийом до лікаря рекомендуємо взяти з собою всі наявні у вас на руках медичні документи, що стосуються вашої проблеми. Це можуть бути результати аналізів, обстежень, консультаційні висновки інших лікарів, знімки, виписки і т.п. документи.
Наявність такої інформації допоможе нашим фахівцям більш якісно і швидко поставити діагноз, оцінити динаміку стану вашого здоров’я, запропонувати рекомендовані медичні послуги.
3. Договір (поліс) добровільного медичного страхування
Оригінал цього документу необхідний завжди, якщо ви обслуговуєтеся за направленням страхової компанії.
Які документи пацієнт підписує або заповнює при відвідуванні?
Незважаючи на наше бажання не обтяжувати вас зайвими формальностями, законодавством встановлено ряд вимог, яких необхідно дотриматися.
Тут ми коротко описали деякі документи, що найбільш часто оформляються.
1. Договір на надання медичних послуг
Договір оформлюється в медичному центрі не рідше 1 разу на рік (але іноді це робиться і при кожному новому зверненні).
2. Згода на збір, передачу, використання персональних даних
Вам буде запропоновано на підпис документ, в якому буде описано коли, в яких випадках і яким чином можуть бути використані Ваші персональні дані. В Згоді ви можете вказати осіб, яким ви дозволяєте передавати ваші медичні відомості. Рекомендуємо вам вказати в цьому списку, як мінімум, ваших найближчих родичів. Це необхідно навипадок настання непередбачуваних випадків.
3. Інформована добровільна згода пацієнта на проведення діагностики, лікування та на проведення операції та знеболення, передбачена Наказом Міністерства охорони здоров’я України №110 від 14 лютого 2012 року
Згідно з діючим законодавством, пацієнт при зверненні в заклад охорони здоров’я підписує вказану згоду на перелік медичних втручань, які будуть надаватися пацієнту в медичному центрі. У разі відмови від підписання цього документа медичний центр має право відмовити пацієнтові в наданні медичної послуги.
4. Інформована добровільна згода, затверджена у медичному центрі
Цей документ вам буде запропоновано для ознайомлення і підписання перед наданням медичнихпослуг. У разі відмови від підписання цього документа,медичний центр має право відмовити пацієнтові в наданні медичної послуги.
5.Анкета пацієнта
Перед прийомом у лікаря Вам буде запропоновано заповнити анкету з питаннями про стан вашого здоров’я.Зазначена анкета допоможе обрати оптимальний метод лікування/порядок надання медичної послуги, захистити Вас від потенційно шкідливих взаємодій і побічних ефектів лікарських засобів.
6. Інші документи
Тут були вказані деякі основні види оформлюваних при відвідуванні документів. Однак в окремих випадках можуть бути і додаткові документи, з якими необхідно ознайомиться і підписати.
Деякі умови оплати послуг
1. Чи надаємо ми медичні послуги безкоштовно?
Наш медичний центр є приватною комерційною структурою. Всі послуги та товари, що надаються нами, є платними. При цьому ми завжди відкриті ініціативам благодійності та готові брати участь у реалізації відповідних програм надання громадянам медичної допомоги.
2. Ціни, строки і порядок оплати послуг медичного центру?
Оплата послуг проводиться в повному обсязі до їх надання.
Оплата після надання допускається тільки, якщо така можливість окремо узгоджена з посадовою особою медичного центру при відвідуванні. У цьому випадку оплата повинна бути проведена безпосередньо після надання послуги.
Ціни на послуги медичного центру вказані в прейскуранті, затвердженому наказом директора медичного центра, та чинному на дату надання послуг.
1. Також, ціни можна дізнатися за телефонами медичного центру +380631234890; +380681234890, на сайті: okclinic.neабо при особистому відвідуванні медичного центру.
3. Що необхідно мати на увазі при визначенні вартості лікування?
Просимо вас звернути увагу на деякі нюанси при визначенні вартості лікування:
– всі лікарські препарати та інші засоби, які призначає лікар, до вартості послуг не входять і купуються пацієнтом самостійно (за винятком випадків, коли інше прямо обумовлено).
– рекомендуємо уточнити у адміністратора (або лікуючого лікаря), що входить в вартість послуги, що вас цікавить. Зміст позицій нашого прейскуранту можутьвідрізнятися від змісту послуг з аналогічним найменуванням в інших клініках.
– деякі послуги припускають обов’язкову оплату «супутніх» послуг. Наприклад: при здачі аналізів крові,окрім оплати кожного показника, окремо додатково оплачується «Забір крові».
– прейскурант служить для того, щоб ви могли отримати інформацію про рівень цін. Однак конкретний склад маніпуляцій і процедур, а також загальну вартість діагностики і лікування можна визначити тільки після консультації у лікаря. В процесі діагностики і лікування може виникнути необхідність в додаткових маніпуляціях і процедурах. Такі послуги оплачуються окремо.
4. Що таке «первинний» і «повторний» прийом лікаря? Умови їх оплати.
Серед усіх медичних послуг особливе місце займає консультативний прийом лікаря.
В нашому медичному центрі є 2 види такого прийому: «первинний» і «повторний».
Первинний прийом.
В ході первинного прийому (консультації) лікар розмовляє з пацієнтом, з’ясовує скарги, причину звернення, збирає анамнез (історію хвороби), вивчає наявні медичні документи, оглядає пацієнта.
За результатами первинного прийому лікар, як правило:
– ставить попередній діагноз (або ймовірні діагнози);
– при необхідності призначає попереднє лікування;
– призначає необхідні діагностичні процедури або консультації фахівців іншого профілю;
– визначає дату (або строк) повторного прийому (консультації).
Повторний прийом.
Метою повторного прийому, як правило, є:
– оцінка результатів обстеження, призначених на первинному прийомі;
– уточнення діагнозу з урахуванням результатів обстеження;
– контроль динаміки результатів надання медичних послуг;
– коригування призначеного лікування (якщо необхідно), призначених медичних послуг;
– призначення додаткових діагностичних досліджень (при необхідності);
– визначення дати (або терміну) чергового повторного відвідування.
Також метою повторного прийому може бути контрольний огляд при завершенні курсу лікування/курсу медичних послуг.
Обслуговування за договором (полісом)добровільного медичного страхування (ДМС)
2. Порядок обслуговування за полісом ДМС.
Обслуговування по страхуванню здійснюється тільки при наявності у пацієнта страхового поліса ДМС і паспорта.Ми обслуговуємо пацієнтів за полісом ДМС тільки в тому випадку, якщо у нас укладено договір з відповідними страховими компаніями.
Залежно від страхової компанії обслуговування може бути організовано одним з 2-х способів:
– За гарантійним листом. В цьому випадку, пацієнт при відвідуванні нашого медичного центру повинен мати на руках гарантійний лист від страхової компанії, в якому вказані дані пацієнта і перелік послуг, оплату яких страхова компанія гарантує. Також, гарантійний лист може бути отриманий нами безпосередньо від страхової компанії.
– За списками. В цьому випадку, обслуговування пацієнта по страхуванню здійснюється тільки в тому випадку, якщо пацієнт фігурує в списку, наданому страховою компанією.
При відсутності на момент відвідування гарантійного листа, або відсутності пацієнта в списку (залежно від варіанту обслуговування) надання послуг за полісом ДМС не провадиться. У цьому випадку пацієнт може отримати медичні послуги в загальному порядку за власний рахунок.
Кожна страхова компанія має свою програму обслуговування по полісу ДМС.
Програмою встановлюється, які медичні послуги і за яких умов можуть бути оплачені по страхуванню.
Послуги, що не входять в програму вашої страхової компанії, за полісом ДМС не надаються.
При обслуговуванні по страхуванню вам може бути запропоновано підписати такий документ, як згоду на передачу відомостей про вас (в тому числі тих, що становлять лікарську таємницю) страховій компанії. В цьому випадку підписання такого документа є обов’язковою умовою для обслуговування по ДМС. У разі відмови від підписання ви можете отримати послуги в загальному порядку за свій рахунок.
Інформацію про можливість обслуговування в нашому медичному центрі, спосіб організації обслуговування, програму страхування Вам необхідно уточнити в вашій страховій компанії.
3. Перелік страхових компаній, з якими працює наш медичний центр, розміщується на сайті okclinic.net.ua
Інші умови
1. Правило відвідування за попереднім записом
Наші фахівці і співробітники здійснюють прийом пацієнтів за попереднім записом. Записатися можна будь-яким зручним способом:
– зателефонувавши за номером: +380631234890;+380681234890;
– за допомогою сайту okclinic.net.ua;
– при особистому відвідуванні медичного центру.
Для запису обов’язково необхідно залишити номер свого контактного телефону.
В окремих випадках умовою запису може бути внесення передоплати. І якщо це так, наш співробітник повідомить вас про це.
Якщо з якихось причин ви передумали або не можете прийти на консультацію (лікування), будьласка, повідомте нас про заздалегідь за телефоном: +380631234890; +380681234890
При відвідуванні необхідно прибути за 10-15 хвилин до призначеного часу, щоб встигнути здати верхній одяг у гардероб, оплатити послуги і зробити інші необхідні дії.
У разі запізнення пацієнта до призначеного часу лікар має право відмовити пацієнтові в проведенні консультації або маніпуляції (наданні медичних послуг), щоб не створювати дискомфорту іншим пацієнтам записаним пізніше. В цьому випадку необхідно узгодити інший час для відвідування.
2. Фактична тривалість консультацій або маніпуляцій, як правило, не перевищує розрахункового часу, який обліковується при записі пацієнтів.
Однак в медицині велике значення має «людський фактор». Можливі ситуації, коли тривалість надання медичної послуги вам або іншому пацієнтові може вийти за рамки запланованого часу. В результаті можуть виникнути деякі зрушення за часом прийому. Тому рекомендуємо планувати деякий запас часу на відвідування лікаря, і не планувати справи «впритул» до закінчення консультації або лікування.
3. Пам’ятайте, що результати обстежень мають «строк придатності».
Отримавши результати обстеження, не затягуйте з відвідуванням лікаря і початком лікування/отримання медичних послуг. Результати будь-якого обстеження мають діагностичну цінність лише протягом певного строку. І з плином часу їх інформаційне значення може бути втрачено. Прострочені результати обстеження можуть бути корисні для оцінки динаміки стану здоров’я. Однак для постановки діагнозу найімовірніше доведеться пройти обстеження повторно (і за додаткову плату).
4. Вкажіть нам осіб, яким ви довіряєте отримання медичних даних про себе.
Рекомендуємо вам заповнити і підписати спеціальний бланк із зазначенням осіб, яким ви дозволяєте видавати медичні відомості про себе. Якщо такий документ вам не запропонували одразу при оформленні документів, то ви можете попросити його в лікаря. Укажіть в списку хоча б найближчих родичів або близьких людей. Для чого це потрібно?
На практиці нам доводиться стикатися з різними ситуаціями, коли медичні відомості про пацієнта бажає отримати інша людина. Але якщо пацієнт не надав свою згоду та не вказав цю людину в числі «довірених осіб», то такі відомості ми не надамо!
Наприклад: з людиною стався нещасний випадок та вона потрапила в реанімацію. Родичі звернулися до нас з метою отримати наявні у нас результати обстеження, які він проходив раніше. На жаль законом нам заборонено надавати зазначені відомості. Проте, відмові можна було б запобігти, заповнивши згоду на передачу відомостей про себе.
Також, необхідно пам’ятати, що якщо ви кому-небудь довірили отримувати відомості про себе, то ця людина обов’язково повинна мати при собі паспорт.
5. Не займайтеся самолікуванням
Деякі пацієнти при наявності проблеми зі здоров’ям починають займатися самодіагностикою та самолікуванням. Самостійно проходять обстеження, самостійно починають приймати лікарські препарати, керуючись часто «ненауковими» міркуваннями, порадами друзів, знайомих, рекомендаціями з Інтернету.
У підсумку це часто призводить до того, що: або людина не проходить обстеження, яке їй дійсно необхідно; або проходить багато обстежень, які не потрібні в певній ситуації; або проходить обстеження, але робить з його результатів невірні висновки. Або проходить обстеження і на цьому заспокоюється («адже був же у лікаря»), а лікування так і не починає. Тому набагато розумніше почати саме з консультації фахівця відповідного профілю (в залежності від характеру ваших скарг).
Також, необхідно мати на увазі те, що багато видів діагностичних і лікувальних маніпуляцій проводяться тільки при наявності письмового призначення лікаря. Те ж стосується і можливості придбання рецептурних лікарських препаратів.
6. Не робіть передчасних висновків з результатів окремих обстежень.
Не поспішайте панікувати, якщо будь-які результати вашого обстеження відхиляються від «норми». Проконсультуйтесь зі своїм лікуючим лікарем з цього приводу. Часто в результатах обстеження можна побачити різні, на перший погляд, «страшні» вирази, вказівки на ознаки будь-якого захворювання та ін. Однак це ще не діагноз. Діагноз ставить саме лікуючий лікар на основі всієї наявної інформації про ваше здоров’я. І насправді все може виявитися не настільки «страшно», як написано в результатах обстеження. Крім того деякі лабораторні дослідження можуть мати помилково позитивні або помилково негативні результати.
7. Виконуйте рекомендації лікаря.
Не нехтуйте призначеннями та рекомендаціями вашого лікуючого лікаря. Намагайтеся дотримуватися термінів, кратності, дозування прийому призначених лікарських препаратів. Не пропускайте призначені лікувальні процедури. Своєчасно відвідуйте проміжні і контрольні огляди та обстеження. Задавайте лікарю всі запитання, які вас цікавлять, щодо вашого лікування.
В ході лікування повідомляйте свого лікаря про будь-які ускладнення та побічні реакції. Пам’ятайте, що недотримання рекомендацій лікаря, в тому числі призначеного режиму лікування, можуть знизити якість медичних послуг, спричинити неможливість їх завершення в строк або негативно позначитися на стані здоров’я пацієнта.